(1) De bezorgvensters voor bezorging, zoals vermeld in het account op de website, in de app en in de bevestigingsmail zijn indicatief. De door jou gekozen bezorgdag en/of het door jou gekozen tijdsvenster kunnen onder andere door onvoorziene omstandigheden, overmacht of in verband met feestdagen afwijken.
(2) In bepaalde gevallen kan HelloFresh extra kosten rekenen voor bezorging in een specifiek bezorgvenster. Extra kosten die in rekening worden gebracht bij de bezorging van de door jou bestelde producten worden altijd vooraf gecommuniceerd bij de keuze van het bezorgvenster.
(3) Wij behouden ons het recht voor om met een afwijking van dertig (30) minuten jouw producten te bezorgen. Wij kunnen de bezorgtijden helaas niet garanderen. Mochten we toch later zijn, dan zijn we niet aansprakelijk voor de te late bezorgingen.
(4) Wij behouden ons het recht voor om pas na betaling van het totaalbedrag van de bestelling bij de klant te bezorgen. Je kunt in dit verband geen beroep doen op eerdere bezorgingen.
(5) Wij bezorgen overal in België. Als de overeenkomst een cadeaubon, voucher of kortingscode betreft, wordt die per e-mail toegestuurd.
(6) Wij bezorgen op het adres dat je in jouw online account op onze website als bezorgadres hebt opgegeven. Een adreswijziging gaat in voor de bezorging wanneer je deze voor de
deadline voor wijzigingen aan ons hebt doorgegeven.
(7) Je bent verplicht ervoor te zorgen dat de persoonlijke bezorging van de producten op het door jou opgegeven bezorgadres en gedurende het door jou opgegeven bezorgvenster mogelijk is. Mocht de bezorging niet mogelijk zijn, dan ben je in gebreke voor wat betreft de acceptatie; de eventuele kosten en schade komen dan voor jouw rekening.
(8) Als de persoonlijke bezorging van de producten niet mogelijk is, kan aan de overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of door deze voor de deur van de woning te plaatsen. Dit kun je aangeven als bezorgopmerking in jouw online account. De bezorging op deze wijze komt geheel voor jouw risico en HelloFresh is niet verantwoordelijk voor het eventueel bederven of verdwijnen van de producten. De bezorgopmerking is niet bindend en HelloFresh kan hiervan afwijken, bijvoorbeeld in geval van (extreme) weersomstandigheden waarbij de kwaliteit van de producten niet langer kan worden gegarandeerd of in andere gevallen van overmacht (§11(5)).
(9) Bij de bezorging van een bestelling die alcohol (< 15%) bevat, behouden wij ons steeds het recht voor om naar een geldig legitimatiebewijs te vragen indien twijfel bestaat over de leeftijd van de persoon aan wie de bestelling wordt afgegeven. De leeftijdscontrole geldt in ieder geval voor personen tot 25 jaar. Geldige legitimatiebewijzen zijn onder meer een nationaal paspoort en een Europese identiteitskaart. Indien niet aan het minimumleeftijdsvereiste kan worden voldaan, is onze bezorger gerechtigd de bestelling mee terug te nemen, c.q. niet af te geven.